Jak szukać opinii o hotelach w Internecie i czy można im zaufać?


Czy to organizując samodzielnie wycieczkę, czy też chcąc powierzyć to zadanie obsłudze biura podróży, warto wcześniej zapoznać się z ewentualnymi opcjami noclegowymi. Wykupując wakacje w gotowej postaci nie mamy co prawda wpływu na to, w którym hotelu będziemy spać, ale już na to, czy zawierzymy całkowicie organizatorom, czy też zweryfikujemy wiarygodność informacji na ich stronie, już tak. Może się okazać, że trafiliśmy na prawdziwą okazję cenową. Może też wyjść na jaw, że taniej zapłacimy jadąc we własnym zakresie i samodzielnie rezerwując nocleg. W niemal nieskończonej przestrzeni Internetu krąży wiele informacji – także i o hotelach – trzeba jedynie umieć je znaleźć, selekcjonować i wykorzystać, a my chętnie powiemy wam, jak to zrobić oraz jak rozpoznać, czy i kiedy można zawierzyć takim opiniom znalezionym w Sieci.


Portale noclegowe

Rezerwowanie hoteli dzięki specjalnym portalom, które stanowią zbiór dużej ilości ofert noclegowych z konkretnego miejsca, jest dziś coraz bardziej popularne. Wygoda, jaką otrzymuje użytkownik, gdy może szybko porównać różne opcje i również sprawnie zagwarantować sobie wygodne łóżko i dostęp do łazienki, przekonuje do tego typu stron WWW nawet największych malkontentów. Portale takie to jednak nie tylko zbiór ofert. Znajdziemy na nich także opinie użytkowników o danym obiekcie, a to już spora pomoc w podjęciu finalnej decyzji. Nie każdy tego typu adres w Sieci będzie jednak pomocny. Ważna przy poszukiwaniach i ocenie wiarygodności i przydatności takich portali będzie na pewno:
– liczba hoteli w ich bazie,
– zasięg bazy (czy jest to portal obejmujący tylko nas kraj, kontynent, a może cały świat),
– jakość opinii (plusem jest tu przemyślany system oceniania różnych aspektów noclegu oraz merytoryczna wartość treści wypowiedzi),
– obecność opinii osób z różnych krajów (wskazuje na dużą popularność portalu oraz pozwala nam spojrzeć na ofertę okiem obcokrajowców i standardów, jakich oni wymagają),
– dopracowanie mechanizmu wyszukiwania hoteli i przejrzystość,
– brak konieczności rejestracji na stronie, by przeglądać ofertę.

Zagraniczne portale

Bariery językowe, w dzisiejszych czasach cyfryzacji i szybkiej możliwości tłumaczenia, powoli upadają, a więc również o wiele prościej jest nam korzystać z portali zagranicznych, bez znajomości języka. Angielski to podstawa i takie też opinie znajdziemy tu najczęściej. Poza tym ze względu na większe możliwości finansowe obywatele wielu państw korzystają ze sposobności rezerwacji hoteli przez Internet o wiele częściej, a co za tym idzie są bardziej doświadczeni – plus parę punktów do wiarygodności. Używając porad z wcześniejszego akapitu można więc zdobyć na zagranicznych portalach wiele cennych informacji na temat miejsca, gdzie zamierzamy się udać lub hotelu, który proponuje się nam w ofercie biura podróży.

Jak ocenić, czy opinia jest wiarygodna?

Jak widzimy Internet może być skarbnicą wiedzy, jednak warto również zdawać sobie sprawę, że jest on równocześnie pełen tombaku. Znaczenie opinii w Sieci jest tak duże, że niektórzy specjalnie podkopują interesy konkurencji lub też nie czytają dokładnie opisu warunków noclegu, a kierują się wyłącznie niską ceną. Każdy ma jednak prawo wyrazić swoje zdanie i napisać co myśli, problem jednak polega na tym, że szukający wiarygodnej oceny użytkownik musi przez to nauczyć się rozpoznawać, czy ktoś pojechał na urlop ze zbyt dużymi wymaganiami, postawą roszczeniową lub złym humorem, czy też obiekt, który oglądamy naprawdę nie jest wart naszego czasu i pieniędzy. Jak to zrobić? Polecamy kierować się kilkoma łatwymi do zapamiętania wskazówkami:
– dobrze wczytaj się w opinie negatywne (ludzie chętniej decydują się na wstawienie negatywnej opinii, niż podzielą się z innymi tym, że im się podobają),
– sprawdź czy wysoka ocena nie wynika przypadkiem z małej ilości opinii (może to być po prostu mało popularny hotel z dobrymi warunkami, a może też oznaczać, że po wczytaniu się w opis znajdziemy wiele niedociągnięć, a pozytywne opinie napisane zostały przez osoby chcące promować hotel),
– czytając opinie zwracaj uwagę na najczęściej powtarzające się zarzuty i zalety danej opcji noclegowej (łatwiej wówczas o wiarygodny obraz obiektu),
– wiarygodne opinie są zazwyczaj również rzeczowe i posiadają uzasadnienie zdania wyrażanego na temat hotelu („nie podobało mi się” to nie to samo co „nie podobało mi się, ponieważ w moim pokoju nie działała klimatyzacja”).
 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *